نکات مهم در مورد ارسال خوراکی با پست که نمی‌دانید

نکات مهم در مورد ارسال خوراکی با پست که نمی‌دانید نکات مهم در مورد ارسال خوراکی با پست که نمی‌دانید
  • 1402/02/24
  • 2590
  • 2
نکات مهم در مورد ارسال خوراکی با پست که نمی‌دانید

امروزه بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی به مواد غذایی مرتبط هستند؛ لذا آشنایی کامل با نکاتی که باید در نگهداری و حمل و نقل آنها در نظر گرفت، یک ضرورت به حساب می آید. در این مقاله تمرکز اصلی بر روی نکاتی است که باید در ارسال خوراکی با پست به آنها دقت کنید. بدیهی است در مورد بعضی از مواد غذایی مانند حبوبات با چالش زیادی روبرو نیستیم. مشکل اصلی زمانی است که با محصولات غذایی فاسد شدنی روبرو هستیم. همانگونه که در ادامه خواهید دید، یکی از پیشنهادات ما، استفاده از خدمات شرکت پایگان در این راستاست. این شرکت با تجهیزات و امکانات ویژه و تجربیات ارزشمندی که در حمل و نقل کالاها و خصوصا کالاهای غذایی دارد، می تواند در جلب رضایت مشتریان شما با ارائه مواد غذایی سالم و تازه کمک کند.

نکات مهم در ارتباط با ارسال مواد غذایی با پست

در ادامه تعدادی از نکات مهم مربوط به ارسال خوراکی با پست آورده شده است:

نکته 1: از قرار دادن مایعات خودداری کنید

مایعات در معرض نشتی هستند و توسط بسیاری از پیک ها و شرکت پست پذیرفته نمی شوند. نکته مهمی که حمل مایعات را برای شرکت های پستی  سخت کرده است، این است که اغلب مایعات مانند عرقی جات گیاهی در ظروف شیشه ای نگهداری می شوند؛ لذا ایمنی آنها در خطر است. علاوه بر این، در صورت آسیب شیشه و شکستن آن، محتویات آن می تواند به سایر بسته ها آسیب جدی وارد کند. در صورت نیاز به ارسال مایعات با پست، حتما از دارا بودن تجهیزات و امکانات لازم پیک یا شرکت پستی در این زمینه اطمینان حاصل کنید.

در این زمینه می توانید از خدمات شرکت پایگان بهره ببرید و با خیالی آسوده کالاهای خود را به سراسر ایران ارسال نمایید.

شرکت پایگان تجربه زیادی در زمینه ارسال کالای شکستنی  دارد و به نامی قابل اعتماد در زمینه ارسال این نوع کالا تبدیل شده است. این شرکت با رعایت اصول ایمنی و با بهره گیری از تجارب و تخصص افراد حرفه ای، با هزینه ای به صرفه، برای ارسال انواع مواد غذایی شما می تواند در کنارتان باشد و به شما در ارائه خدماتی منحصر به فرد و جذب مشتریان هر چه بیشتر کمک کند.

نکته 2: توجه به بسته بندی در ارسال خوراکی با پست

بزرگترین خطر در هنگام ارسال اقلام غذایی از طریق پست یا پیک، احتمال نشت یا آسیب دیدن بسته شما و حتی آسیب زدن بسته شما به سایر بسته هایی است که با هم در یک جا قرار دارند. بهترین راه حل برای جلوگیری از هر گونه مشکل در حین حمل و نقل این است که مواد غذایی خود را برای حمل به امن ترین شکل ممکن بسته بندی کنید. در بسته بندی مواد غذایی به نکات زیر توجه کنید:

  • از کیسه های نفوذ ناپذیر و ابزار بسته بندی باکیفیت، برای جلوگیری از نشتی آنها استفاده کنید.
  • هر ماده غذایی را در فویل پلاستیکی بپیچید. اقلام را در یک ظرف پلاستیکی یا عایق بندی مواد غذایی بسته بندی کنید.
  • ظرف غذا را با پوشش حباب حرارتی بپیچید و آن را در یک جعبه مقوایی محکم بسته بندی کنید. بسته به موارد خاص می توانید از نایلون حبابدار معمولی نیز استفاده کنید.
  • فضاهای خالی را با بالشتک پر کنید.
  • جعبه را ببندید و با نوار چسب ببندید.
  • همیشه اقلام غذایی خود را به گونه ای بسته بندی کنید که بتوانند در هنگام حمل و نقل بسته به صورت وارونه قرار داده شوند

 

نکته 3: استفاده از برچسب برای هشدار به کارکنان پست در ارسال خوراکی با پست

در صورت نیاز برچسب حمل و نقل را بچسبانید. همچنین می‌توانید علامت «فاسد شدنی» یا «با احتیاط حمل کنید» را در روی جعبه ارسال اضافه کنید. همچنین بهتر است، شرایط نگهداری و حداکثر دمای مورد نیاز را هم روی جعبه عنوان کنید. به هر حال در طول حمل و نقل، بسته ارسالی شما به دست افراد مختلفی می رسد که بهتر است با توجه به حساس بودن مواد غذایی از محتویات آن آگاه شوند. اگر به هر دلیلی بسته در زمان مورد نظر به دست گیرنده نرسد، شاید لازم باشد تا تاریخ انقضای مواد غذایی هم بر روی آن درج شود تا از مشکلات آتی جلوگیری شود.

نکته 4: رعایت قوانین کشور مقصد در ارسال خوراکی با پست

محدودیت ها برای حمل و نقل مواد غذایی در هر کشوری متفاوت است؛ هرچند که غالبا کلیات یکی است. شرکت‌های دارای مجوز که در بخش محصولات غذایی کار می‌کنند، می‌توانند انواع مواد غذایی را در سطح بین‌المللی ارسال کنند، مشروط بر اینکه با قوانین ایمنی، بسته‌بندی، برچسب‌گذاری و واردات کشور مقصد مطابقت داشته باشند. آنها همچنین باید تمام گواهی های لازم را داشته باشند.

بررسی اینکه آیا محصولات خاصی می توانند به طور قانونی به کشور دیگری صادر شوند بسیار مهم است. به عنوان مثال، شرکت های اتحادیه اروپا که مایل به ارسال غذا به بریتانیا هستند، باید بدانند که علاوه بر الزامات عمومی اتحادیه اروپا، باید معیارهای دولت بریتانیا را در صادرات این نوع کالاها رعایت کرده و دارای گواهینامه های بین المللی لازم باشند.


نکته 5: اطمینان از ارائه خدمات لازم توسط شرکت پستی در ارسال مواد غذایی فاسد شدنی

مواد غذایی فاسد شدنی معمولا جزء اقلام ممنوعه بسیاری از شرکت های پستی است. در صورتی که کسب و کار شما به مواد غذایی فاسد شدنی که باید در یخچال نگهداری شوند، مربوط است، باید حتما مطمئن شوید شرکت پستی که با آن همکاری می کنید، از امکانات تخصصی در این حوزه برخوردار است.

نکته:  اگر مواد غذایی بیش از 6 ماه ماندگاری داشته باشند، معمولاً به عنوان غیر قابل فاسد شدن طبقه بندی می شوند.

در این راستا نیز می توانید به منظور رونق دهی به کسب و کارتان از تجربیات مفید و تجهیزات شرکت پایگان مانند کامیون های مخصوص حمل مواد غذایی استفاده کنید. این شرکت با تجهیزات کامل برای موفقیت شما در تجارت و ارسال کالاهای تان در کنار شماست.

نکته 6: از پست کردن غذاهای خانگی پخته شده خودداری کنید

 زیرا دوام بسیار کمی برای تحمل زمان حمل و نقل دارند. با این حال در صورت نیاز باید در بسته بندی آنها تمهیدات لازم (مانند بسته بندی های سرد) را اندیشید و یا از شرکت های پستی محدود فعال در این زمینه بهره گرفت.

نکته 7: استفاده از نیروهای آگاه از حساس بودن ارسال خوراکی با پست

این مورد نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. به عنوان مثال، عدم قرار گیری مواد غذایی در معرض نور آفتاب یا آلودگی جزء مواردی است که باید رعایت شود و در صورت عدم رعایت منجر به فاسد شدن و به دنبال آن از دست دادن مشتریان شما می شود.

برای مشاوره تماس بگیرید: 02166465122

 

2 دیدگاه

  • avatar
    موسوی

    سلام وقت بخیر مدت زمانی که خوراگی ها ارسال میشوند چقدر است؟

  • avatar

ما در تلاشیم تا با همدیگر مطالب زیادی یاد بگیریم

بهترین روش ارسال روغن با پست
05شهریور
  • 0
  • 892

بهترین روش ارسال روغن با پست

بهترین روش برای ارسال روغن با پست به عوامل مختلفی، از جمله وزن و حجم بسته، محدودیت‌ها و قوانین حمل و نقل، مقصد نهایی و نیازهای شما بستگی دارد. 

برای ارسال روغن با پست، توصیه می‌شود با ارائه دهنده خدمات پست محلی یا بسته‌بندی و حمل و نقل مورد نظرتان تماس بگیرید تا بهترین روش ارسال را براساس نیازهای خاصتان م

ادامه مطلب
بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس
06شهریور
  • 0
  • 777

بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس

ایکامرس (E-commerce) به فروش و خرید کالاها و خدمات از طریق اینترنت اشاره دارد. در این مدل تجارت، تراکنش‌های تجاری بین فروشنده و خریدار از طریق وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل یا سایر پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی انجام می‌شود. ایکامرس با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، تسهیلات پرداخت الکترونیکی و ارسال سریع کال

ادامه مطلب
مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب
11شهریور
  • 0
  • 2066

مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب

امروزه فروش کتاب به صورت آنلاین بسیار رونق پیدا کرده است و مشتریان می توانند بسیاری از عنوان کتاب های کمیاب را از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری کنند. بر این اساس فروشگاه های آنلاین کتاب برای ارسال کتاب باید از خدمات پستی رسمی و معتبر استفاده کنند. در اکثر شهرهای بزرگ، شرکت‌ های پستی معتبری وجود دارند که خدمات ارسال کت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله آنلاین با پایگان
12شهریور
  • 0
  • 739

ارسال مرسوله آنلاین با پایگان

در دنیای امروز، ارسال مرسوله‌ها به سرعت و امانت بالا اهمیت بسیاری دارد. یکی از راه‌های پرطرفدار برای ارسال مرسوله آنلاین، استفاده از سرویس‌های ارسال پیک مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان یکی از پیشروهای ایرانی در زمینه ارائه خدمات ارسال سریع و آنلاین می‌باشد که با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، به مشت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله یک روزه با پایگان
12شهریور
  • 5
  • 1125

ارسال مرسوله یک روزه با پایگان

ارسال مرسوله‌ها و بسته‌ها با سرعت و امانت بالا از جمله نیازهای اساسی هر سازمان یا فردی است که در فعالیت‌های روزمره خود نیازمند ارسال و دریافت مرسوله‌ها می‌باشد. یکی از راه‌های موثر و محبوب برای انجام این فرآیند، استفاده از خدمات پیک و ارسال مرسوله یک روزه با شرکت‌هایی مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان ب

ادامه مطلب
تماس با ما: 54124-021